Kycklingsallad med ägg, avokado och nektarin LCHF/Paleo

Publicerat 2013-08-09 13:48:12 | i kategori Alla recept, Kyckling, Mejerifritt, Övrigt,

Mmmm... vilken god sallad jag gjorde till lunch!
 
 
Det fanns kyckling över i kylskåpet sen tidigare i veckan. Och bara man letar lite så finns det ingredienser till en fin lunch. Jag tog också och gjorde mig en majonnäs så jag kunde få en god aioli som extra fettkälla, förutom nötter, avokado och ägg. 
 
Kycklingsallad med ägg, avokado och nektarin 1 port
  • babyspenat och maché
  • en halv gul paprika
  • en liten avokado
  • ett kokt ägg
  • kycklingkött
  • en näve cashewnötter
  • en halv nektarin
  • 3 msk hemgjord ailoi
 
 
Postat av: annna

För hur många personer är den tallriken??

Svar: För en person.
Angelica

2013-08-09 @ 17:37:34
Postat av: Catharina

Mmm ser jättegott ut! Sallad är ju en riktig favvo, skulle gärna sätta tänderna i din ;)
Tänk bara på att om du ska lägga till frukt, att du drar ner rätt mycket på fettet. Annars kan du få sug, bara ett tips! Avokado, nötter och ägg räcker gott och väl som fettkälla!

Jag hoppas att du hittar din väg att äta!
Jag hejjar på dig :)

Kram C <3<3<3

Svar: Fast jag blir så lätt hungrig då. Vi får väl se hur det utvecklar sig. Har inget extra sötsug iaf! Yeeey! :-)
Angelica

2013-08-09 @ 21:36:57
URL: http://lycka33.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: