Fem varv i spåret

Publicerat 2013-01-05 20:58:09 | i kategori Frukost, Mat, Träning,

Idag åkte jag till Sidsjön för att åka längdskidor. Det syntes att det skulle bli en fin dag, om än lite kallare än de sista dagarna. Det gick väldigt bra också! Inte snabbt, och ingen teknik, men jag hade en bra ork, så det blev faktiskt fem varv = 15,5 km!! Och hade inte mina fötter sagt ifrån, genom onda skavsår, så hade jag tagit åtminstone ett varv till. För resten av kroppen mådde bra, jag var långtifrån slut! Trött började jag bli, men det fanns mer i kroppen. Jättenöjd är jag! Fast nu kommer jag inte kunna åka på en vecka, nu är det skavsårsplåster på!
Och hur lyckades jag ladda till det där då? Jo, genom att äta en bra frukost, som bara innehöll 1 gram kolhydrater! :-)
Microbröd med kokosmjöl, med bregott, ost och gurka. Och en kopp te med kokosfett. Och ett kokt ägg.
Efter skidåkningen gjorde jag en stor kopp med äggmjölk. Denna gång med smör i stället för kokosfett. Jag smakade på den innan jag kryddade den och då var den inte god, smakade för mycket smör. Men med rätt mycket kanel och kardemumma blev den bra och var perfekt eftersom jag var rätt kall vid det laget.
Efter duschen åt jag sedan lunch bestående av ett paket bacon, två stekta ägg (med smör på) och en avokado.
Idag har verkligen satsat på att få i mig mycket fett. Rätt strategi? Vet inte, men det kändes rätt idag i alla fall!
 
Postat av: Lana

Vad duktig du är! :)
Tycker att äggmjölk/latte är mycket godare med smör än kokosfett...
Ha en fortsatt fin helg! :)
kram kram
//Lana

Svar: Jag får prova fler gånger och se vad jag tycker bäst om. Går det bra för dig att äta smör? Tänkte eftersom du brukar göra mejerifritt?
Angelica

2013-01-05 @ 22:05:18
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Kicki Björkemo

Har följt dig på instagram ett tag (kickilinaz). Oj va inspration jag få av digr. Duktig du är som åker skidor. Du kanske spänstade förbi mig då. Promenerade runt med våran boxer medans barnen var i skidbacken.

Svar: Jaha, så du bor också i Sundsvall? Spänstade förbi dig gjorde jag verklingen inte, jag är värsta nybörjaren!! :-)
Jag blir otroligt glad över att du följer mig och får inspiration! :-D
Angelica

2013-01-06 @ 17:53:58
Postat av: Catharina

Vad duktig du är! Jag hoppas att jag får mer kraft och ork framöver så att jag kommer igång med motionen igen! Men för mig blire "bara" promenader.

Kram C

Svar: Promenader räcker väl långt! Men jag är dålig på promenader, det går för sakta ;-)
Angelica

2013-01-06 @ 18:41:21
URL: http://lycka33.blogspot.com
Postat av: Kicki Björkemo

Ja jag bor i Sundsvall, Granlo.. Har kört LCHF av o till. Nu har jag svullat o mår inge vidare. Jag mår bäst av LCHF. Imorgon kör jag igen o det blir inte bara tills jag nått en målvikt utan det blir nog till att äta LCHF för jämnan.

Svar: Som jag då. Jag mår bäst av LCHF. Jag har ju inte nått någon målvikt än, men har det som livsstil och kommer ha det länge, länge... :-)Hoppas det går bra för dig och att du får bra igen!! Kram
Angelica

2013-01-06 @ 21:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: