Nyårslöften

Publicerat 2013-01-01 22:47:00 | i kategori Blandat, Personliga tankar, Träning, Viktminskning,

Brukar ni avlägga nyårslöften? Inte jag, det brukar ju inte gå att hålla dom i alla fall. Men i år har jag funderat lite. Jag har kommit fram till att jag har fyra olika mål för det hår året.
  1. Jag vill komma ner under 70 kg (vägde in mig på 74,9 i morse). 5 kg på ett år borde inte vara omöjligt.
  2. Jag ska springa/jogga Vårruset, 5 km, utan att gå. (i maj)
  3. Jag ska springa/jogga Tjejmilen, 10 km, utan att gå. (i september tror jag)
  4. Jag ska klara 30 kg i bänkpress innan årets slut
Det här känns som realistiska mål, som jag borde klara av. Då krävs att jag tänker lite mer på vad/när/hur ofta jag stoppar i mig mat, och att jag tränar regelbundet. Så der är verkligen inget som kommer att gå av sig själv, men jag hoppas och tror att jag kan klara av det.
Har ni satt upp några nyårslöften eller mål för er? 
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Jag har inte uttalat några nyårslöften men jag hoppas att 2013 ska fortsätta som ett hälsoår med god och nyttig mat.

Svar: Det låter som något bra att sträva efter! :-)
Angelica

2013-01-03 @ 12:10:17
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Postat av: Catharina

Låter som som att dina mål du gjort är bra och realistiska!
Själv har jag satt upp 3 mål: Att säga nej, ta en dag i taget och att be om hjälp!
Fast för mig är de inte så små mål, bara en sån sak som att lära sig att säga och sluta vara en people-pleaser!

Kram C

Svar: Vilka bra mål! Förstår att de är något att jobba med, men om du ser till dig själv i första läget så fixar du det! KRAM
Angelica

2013-01-03 @ 20:33:34
URL: http://lycka33.blogspot.com
Postat av: Marie

Själv har jag inte gett några, men dina var bra och realistiska.

Svar: Och jag hoppas att jag når dom!! :-)
Angelica

2013-01-03 @ 21:11:24
URL: http://motiveramignu.blogg.se
Postat av: Bitte

Tack för din kommentar hos mig. Jag har suttit här hos dig en stund och läst :-) Som svar på din fråga; löften ger jag inte men jag har satt upp några mål/utmaningar för mig själv, läs mer på länken :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: