Grillad karré med stekta grönsaker

Publicerat 2013-07-27 21:25:56 | i kategori Alla recept, Kött, Mat, Mejerifritt, Tillbehör,

Grillad karré med stekta grönsaker
 
Gjorde en jättegod middag idag!! Grillad karré med stekta grönsaker, riktigt lyckat och smaskigt! (och mejerifritt sånär som på smöret)
 
Som marinad till köttet blandade jag
  • rapsolja
  • tamarisoja
  • salt
  • peppar
  • BBQ & grill mesquite-krydda
  • chiliflakes
  • lite honung
Och som stekta grönsaker hade jag
  • aubergine
  • färska champinjoner
  • lök
Dessa stektes i MYCKET smör och saltades. Och så lite blandad sallad till det, provencalsk sallad, röd parika och rädisa. 
 
Smörstekta grönsaker med flingsalt. Går att variera i oändlighet.
 
 
 
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Vad gott det ser ut! speciellt sugen blev jag på de smörstekta grönsakerna (då jag inte äter så mycket kött)!

Svar: Grönsakerna var det bästa :-)
Angelica

2013-07-28 @ 17:19:38
URL: http://bakasockerfritt.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: