Lax med dillmajonnäs och brysselkål

Publicerat 2013-07-29 19:50:23 | i kategori Alla recept, Fisk, Mat, Mejerifritt, Tillbehör,

Jag gjorde det idag igen. En grymt god middag!!
 
Vad tycker ni om brysselkål? För min del har det kommit att bli en av mina absoluta favoriter! Men det ska vara den frysta, den färska gillar jag inte så mycket. Jag steker den frysta brysselkålen i smör, rätt länge så den blir lite småbränd. Och så saltar jag med flingsalt. Så gott! Det smakar popcorn tycker jag! :-)
 
Som ni ser på bilden så bestod middagen av ugnsstekt lax, med olivolja, salt och peppar. Gurka, sallad, avokado, stekt brysselkål och så den goda dillmajonnäsen med gurka. Den har jag lämnat recept på tidigare, men vill ni ha det så kika HÄR!

 
Postat av: Sara på Vardag.nu

Älskar brysselkål! Men äter det mest kring jul ändå, undrar varför? I julas gjorde jag i alla fall en rätt med brysselkål i grädde och massa smält fetaost - jättegott!

Svar: Jag äter det aldrig runt jul, har ganska nyligen börjat äta brysselkål, men det är ju så gott!! :-)
Angelica

2013-07-30 @ 10:15:44
URL: http://vardag.nu
Postat av: Sonja

Såååå otroligt gott det här ser ut!
MUMS!
Älskar brysselkål, älskar lax, älskar dillmajjo :)

Svar: Haha! Full pott med andra ord :-)
Angelica

2013-07-30 @ 21:56:56
URL: http://www.motionwellness.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: