Mejerifri dill- och romsås till lax

Publicerat 2013-06-28 19:29:00 | i kategori Alla recept, Fisk, Mat, Mejerifritt, Tillbehör,

Idag när jag kom hem från jobbet var maken igång och skulle grilla lax. Lax är en favorit hos oss alla här hemma, så det är en rätt som passar alla. När det sedan finns olika tillbehör att välja bland blir det ännu bättre då alla får välja sina favoriter. Både jag och maken äter LCHF, men jag är striktare än honom. Han hade gjort en romsås på gräddfil till sig och barnen, men jag gjorde min egen. Baserad på majonnäs förstås! :-)
 
 
Dill- och romsås 1-2 port
  • 1 dl majonnäs
  • 1 msk kokosmjölk, Santa Maria extra creamy (valfritt)
  • 0,5-1 msk rom, caviar eller vad ni föredrar
  • ett par skvättar citron
  • färsk dill efter smak
Blanda alla ingredienser och smaka av med salt och peppar. Kokosmjölken är för att göra såsen lite lösare, men behövs inte om du gillar den tjock.
 
 
 
 
Postat av: Catharina

Mmm en rätt helt i min smak! Gud så gott, älskar lax och majjosåser!

Ha en fin kväll och helg :)
Kram C

Svar: Kan tänka mig att du gillar den. Detsamma! :-)
Angelica

2013-06-28 @ 19:53:26
URL: http://www.lycka33.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: