Mejerifria scrambled pancakes

Publicerat 2013-05-30 11:30:39 | i kategori Alla recept, Frukost, Mejerifritt, Övrigt,

Jills scrambled pancakes har varit populära på Instagram. Idag fick jag för mig att göra det, men min egen variant så det blir både nötfritt, mejerifritt, sockerfritt, osötat, glutenfritt. Och gott ändå! ;-)
 
Det blev lite torrt, så nästa gång tar jag antingen mer kokosmjölk, eller tar bort fiberhusk, eller drar ner kokosnötsmjölet till 1 msk. Eller tar kanske ett ägg till. Om ni testar, berätta gärna vad ni tyckte, och om ni gjorde något annorlunda!
 
Mejerifria scrambled pancakes 1 port
  • 2 ägg
  • 1 dl kokosmjölk, extra creamy Santa Maria
  • 0,5 msk fiberhusk
  • 1,5 msk kokosnötsmjöl
  • 1 krm vaniljpulver
  • valfritt fett till stekning (jag tog ghee)
Vispa ihop ägg, kokosmjölk, fiberhusk, kokosnötsmjöl och vaniljpulver. Låt stå en liten stund. Stek i stekpanna, och rör om som när du gör äggröra. Du ser när det är klart, när det inte ser ogräddat längre och har fått fin färg. Du kan låta lite extra ghee, eller smör, eller vad du nu använder, smälta ner över pannkakan.
 
Servera med valfria tillbehör. Jag kryddade med kanel och serverade med osötad blåbärssylt och några äppelskivor. Jag kan säga att det var riktigt smaskigt med blåbärssylt och äpple till! :-)
 
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Jag älskar scrambled pancakes, fast jag gör mina med grädde. :-)
Måste testa att göra blåbärssylt till nästa gång.

2013-06-02 @ 15:35:25
URL: http://vardagfest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: