Kokoschiagröt med chokladkräm och blåbär

Publicerat 2013-09-22 17:35:19 | i kategori Alla recept, Frukost, Mejerifritt, Övrigt,

Det här är en lyxig frukost jag åt för ett tag sen. Observera att den innehåller banan = rätt mycket kolhydrater. Men är helt mejerifri. Och god såklart. :-) Receptet hittade jag hos Emma. Jag gjorde mitt recept lite enklare, för jag hade inte alla hennes ingredienser hemma. Men originalreceptet hittar du HÄR! Jag tycker inte kokoschiagröten är så god att äta för sig, men tillsammans med resten är det gott.
 
 
Kokoschiagröt med chokladkräm och blåbär
  • 1 dl kokosmjölk
  • 0,5 dl vatten
  • 2 msk chiafrön
  • 1 liten KRAV-banan
  • 1 msk jordnötssmör
  • 1 krm vaniljpulver
  • 0,5 msk kakao
  • blåbär
  • kokosflingor
Blanda ihop kokosmjölk, vatten och chiafrön och lägg i en burk med lock. Låt svälla i kylskåpet under natten. Mixa banan, jordnötssmör, vaniljpulver, kakao till en slät kräm. (antingen på kvällen eller morgonen) När det är dags att äta så varva kokoschiagröt, chokladkräm, blåbär och kokosflingor.
(PS. det är såna här gröter som står över natten som brukar kallas för overnight oats)
 
 
Postat av: Linda

Mmm, ser gott ut det får jag testa! Kokosmjölk med chiafrön brukar jag äta men chokladkrämen till låter ju alldeles underbar.
Det är ju dock inte overnight oats (oats=havre) ska alltså innehålla havregryn :)

Svar: Nä, jag vet att de egentligen ska innehålla havregryn, men vad jag sett har det blivit mer en benämning på alla "övernatten-gröter", oavsett om de innehåller havregryn eller inte. :-)
Angelica

2013-09-24 @ 12:18:59
Postat av: Amandas jul

Mm, det både ser och låter gott! :)

Svar: Bara att prova ;-)
Angelica

2013-09-24 @ 17:32:55
URL: http://amandasjul.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: