Vaniljkokosgröt

Publicerat 2014-02-08 12:51:00 | i kategori Alla recept, Frukost, Mejerifritt, Övrigt,

En av mina favoriter är kokosgröten. Det tog ett tag innan jag började gilla den, men nu tycker jag det är så himla gott!! Speciellt med vanilj. Gärna ganska mycket vanilj... :-) 
 
Idag var jag så trött så barnen åt frukost före mig, på så sätt fick jag också en ganska lugn stund när jag åt min egen frukost. Hittade en gammal tidning att bläddra i samtidigt. 
 
 
Kokosgröt med vaniljsmak 1 port
  • 2 ägg
  • 1 dl kokosmjölk, Santa Maria extra creamy
  • 1 msk kokosnötsmjöl, Aman Prana
  • 1 krm vaniljpulver eller mer, efter tycke
Vispa ihop allt i en kastrull. Värm under omrörning tills gröten fått lagom grötkonsistens. 
 
Jag äter gröten som den är, utan någon form av mjölk till. Däremot tycker jag det är väldigt gott med blåbär och hallon till. Och gärna en redig klick mandelsmör från Kung Markatta också.
 
 
 
Postat av: Lana

Tänk att jag aldrig ätit kokosgröt! Måste, måste testa! :)
kram kram
//Lana

Svar: Ja, det bara måste du!! :-)
Angelica

2014-02-08 @ 17:00:33
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Elin

Använder du proteinpulver så blir det jätte lyxigt med någon msk vaniljprotein i också :-) morgonens variant var "morotskakegröt" utan mörötter! Massa kanel och kardemumma + vaniljprotein och toppa med kvarg blandat med vaniljprotein och citron :-)

Svar: Använder inte proteinpulver. Varje gång jag är igång med träningen brukar jag fundera på att köpa, men så händer nåt så träningen blir lidande, så då behöver jag inget. Men tack för tipset! Toppa med kvarg kunde ju vara en idé! :-)
Angelica

2014-02-09 @ 14:56:20
Postat av: Fröken Nilsson

Är en favvo här oxå o jag vill ha i kanel o kardemumma oxå ;)

Svar: Samtidigt som du tar vanilj? Kanel och kardemumma brukade jag ta förut, men inte sen jag upptäckte vad gott det var med vanilj i. :-)
Angelica

2014-02-09 @ 19:30:55
URL: http://frokennilssonskok.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: