Matsedel

Publicerat 2013-01-06 15:13:20 | i kategori Mat,

Jag är väldigt dålig på att göra matsedlar. Det är alltid en sån där sak som kommer upp när vi pratar om saker vi borde bli bättre på. Men idag vid frukosten började jag fundera och hämtade papper och penna. Så nu har jag gjort en matsedel för två hela veckor!
 
Söndag (idag): Laxfärsbiffar med gräddstuvad savoykål (potatis)
Måndag: Fiskpinnar med dillsås (potatis)
Tisdag: Korvgryta (ris)
Onsdag: Fläskpannkaka
Torsdag: Köttbullarbroccoligratäng (potatis)
Fredag: Baconhamburgare med guacamole
Lördag: Kycklinggratäng med soltorkade tomater (ris, potatis eller pasta)
 
Söndag: Torskgratäng med bacon (potatis)
Måndag: Spenatsoppa
Tisdag: Köttfärs (vet inte vad, maken lagar)
Onsdag: Kassler- blomkålsgratäng (dotterns önskan) (ris)
Torsdag: Pannkakor (vanliga och LCHF)
Fredag: Kycklingsoppa med kokosgrädde och curry
Lördag: Nötstek med vitkålsgratäng (potatis)
 
Det som står inom parantes är vad jag gör extra till barnen.
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Vi har alltid veckomatsedel under vanliga veckor. Under semestrar och ledigheter kan det bli lite mer spontan matlagning. :-)
Kul att se vad du kommer att äta, ser riktigt gott ut!

Svar: Beundrar er som klarar av att göra matsedel hela tiden. Jag är för lat... ;-)
Angelica

2013-01-06 @ 15:35:57
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Postat av: Catharina

Jag har samma problem...vill också bli bättre på detta! Det är ju så skönt att veta vad man ska äta och slippa hitta på nytt varje dag. Ser ut som att ni kommer äta en massa gott framöver!

Ha en fin kväll!
Kram C

Svar: Skönt att veta vad jag ska laga framöver. Innan jul hade jag ingen planering alls, utan stod där på affärn typ varje dag och undrade vad vi skulle äta... :-)
Angelica

2013-01-06 @ 18:40:03
URL: http://lycka33.blogspot.com
Postat av: Fröken Nilsson

Tänk!!! om jag kunde bli bra på att göra matsedel men nej det funkar inte ;) ÄN!!

Svar: Får se om jag lyckas göra om det ;-)
Angelica

2013-01-07 @ 12:42:23
URL: http://frokennilssonskok.blogspot.com
Postat av: Christine

Jag är världsmästare på att göra matlistor. Och lika bra på att sen inte följa dem ;) Tack för inspiration!

2013-01-08 @ 09:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: